Știri

Nu avem nevoie de 3 mese pe zi. Fastingul – un nou trend ce spulberă miturile despre mâncare

“Intermittent fasting” sau “Postul intermitent” are ca bază același principiu ca un post obișnuit, adică desemnează perioadele de abstinență voluntară la alimente și băuturi. Se adresează tuturor persoanelor fără afecțiuni cronice, celor ce vor să slăbească, sau să-și mențină greutatea și să-și ofere vieții o posibilă longevitate printr-un regim hipocaloric.

“Postul intermitent” nu trebuie privit ca pe o dietă ci pe un stil de viață care purifică trupul și mintea. Postul este un proces la fel de natural ca și somnul, însa această funcție este ușor perturbată datorită ritmului nostru de viață trepidant. Am fost învățați că cele trei mese pe zi sunt esențiale pentru a fi sănătoși, însă nu este chiar așa. Din contra, sistemul digestiv are nevoie din când în când de puțin repaus pentru a funcționa la capacitate maximă. În momentul în care aportul alimentar încetează, organismul uman se adaptează folosindu-și rezervele proprii. Acest proces declanșează automat programul de refacere al organismului.

Contraindicațiile Fastingului sunt destul de puține. Nu este recomandat de-a urma acest stil de viață: tinerilor sub 18 ani, persoanelor care suferă de boli gastrointestinale, femeilor însărcinate sau care alăptează și persoanelor care nu au cunostințe legate de mâncarea sănătoasă.

Există mai multe tipuri de “post intermittent”:

  • Postul scurt: (16/8), ce presupune 8 ore în care putem consuma toate caloriile necesare, urmate de 16 ore de post.
  • Postul lung: ce presupune o zi din săptămână (24h) de post în care nu se consumă calorii.
  • The Warrior Diet: (20/4) ce presupune 20 h în care putem consuma cantități mici de fructe și legume, urmate de 4 ore în care consumăm caloriile necesare.
  • Dieta 5:2: ce presupune 2 zile din săptămână (neconsecutive) în care consumăm nu mai mult de 500-600 de calorii pe zi, iar in restul zilelor se mănâncă normal.

Beneficiile fastingului sunt:

  • scăderea greutății: în momentul postului glicemia este la un nivel scăzut, ceea ce oferă șansa de-a scăpa de câteva kilograme în plus.
  • scăderea tensiunii arteriale
  • contribuie la încetinirea procesului de îmbătrânire
  • se mărește hormonul de creștere, ceea ce este important în menținerea sănătății
  • reduce riscul de cancer
  • creșterea longevității: studii făcute pe șobolani au arătat că pe termen lung aceștia aveau o durată de viață cu 40 – 80% mai mare
  • reduce nivelul de stres și oboseală

Dacă ți-am stârnit curiozitatea prin acest articol și te-ai decis să urmezi acest “post intermitent” îți recomand să te documentezi foarte bine în legătură cu alimentația pe care trebuie sa o ai, totul trebuie să fie treptat dându-i șansa organismului să se adapteze la aceasta schimbare și bineînțeles să consultăm un medic pentru a fi siguri dacă acest stil de viață se potrivește cu propria persoană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *